Strona główna

poniedziałek, 12 czerwca 2017

Pomysły na zagadki do escape roomu. Kompletna lista 101 zagadek do pokoju ucieczek

 

101 zagadek do escape roomu


P: Chcesz żeby twój escape room był oceniany jak najlepiej?

O: Musisz sprawić, że grupy będą go przeklinać ze względu na trudność, ale gdy uda im się wyjść będą przybijać Ci piątki.

Jeśli gracze pokochają i zarazem znienawidzą twój pokój – to oznaka że świetnie wykonałeś to zadanie.

Aby stworzyć taki escape room musisz umieścić w nim wymagające zagadki, a także unikalne … i fajne.

Aby pomóc Ci zacząć, przygotowałem kompletną listę 101 typów zagadek najczęściej wykorzystywanych w escape roomach na całym świecie!


Zanim zaczniemy

Pragnę zauważyć, że ta lista nie zawiera wszystkich typów zagadek. Istnieje o wiele więcej pomysłów na zagadki, które można odkryć, zaadaptować do swoich potrzeb i użyć. Pokazuję Ci te pomysły po to aby pobudzić twoją wyobraźnię – aby dać Ci sygnał „a-ha!”. Musisz zaprojektować własne, i unikalne zagadki na podstawie tych pomysłów.

P: Czy dokładne skopiowanie tych zagadek spowoduje, że twoi klienci będą zachwyceni a ty dorobisz się własnej marki dzięki nim?
O: Prawdopodobnie nie
Weterani tego typu gier szukają zagadek które naprawdę ich zaskoczą.
Musisz spowodować, żeby twoje pokoje były standardem, za pomocą którego nowi gracze oceniają inne escape roomy.
Wykorzystaj te pomysły i stwórz zagadki jakich twoi klienci oraz konkurencja – nigdy nie widziała.
Jesteś gotowy na to wyzwanie?
Zaczynajmy.


UKRYTE OBIEKTY

Ukrywanie fizycznych obiektów w całym pomieszczeniu jest najczęściej spotykaną zagadką używaną przez projektantów escape roomów. Nie znaczy to, że należy unikać ukrywania obiektów – musisz być kreatywny w jaki sposób wykorzystasz ten pomysł na zagadkę.

Pomysł 1: Ukryj przezroczystą piłkę szklaną w pojemniku z wodą.
Pomysł 2: Ukryj pieniądze lub dokumenty w książce.
W książce możesz ukryć banknoty,dokumenty, zdjęcia i inne przedmioty.

Pomysł 3: Ukryj klucz w doniczce.
Pomysł 4: Ukryj klucz na ścianie, gdzie jest widoczny tylko wtedy gdy jest oświetlony lampą UV.
Ukryte obiekty są wykorzystywane w 78% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

KOMUNIKACJA ZESPOŁOWA

Jedna z najfajniejszych kategorii łamigłówek obejmuje zadania, które można wykonać tylko wtedy, gdy współpracuje ze sobą kilka osób.

Te zagadki są nie tylko trudne, wymagają także od graczy doskonałej współpracy i komunikacji.


Wiele korporacji poszukuje ćwiczeń z komunikacji zespołowej dla swoich pracowników, a co za tym idzie- pomieszczeń, które wymagają tego typu rozwiązywania problemów.

Pomysł 5: Jeden gracz musi wykonać zadanie w jednym pokoju bez widoku jego rezultatów, a kolega, który może zobaczyć wyniki, podaje wskazówki z innego pomieszczenia.
Pomysł 6: Zakuj, lub zwiąż ze sobą graczy ograniczając ich ruch dopóki nie znajdą sposobu na uwolnienie się.
Związani gracze muszą ze sobą współpracować nieważne czy im się to podoba czy nie!

Pomysł 7: Podłącz energię elektryczną do roweru stacjonarnego. Wymagaj od jednego gracza ciągłego pedałowania, w tym czasie drugi gracz musi rozwiązać zagadkę. Aby jeszcze bardziej skomplikować wyzwanie, spraw że zagadka będzie się resetowała w momencie zaprzestania pedałowania.
Komunikacja zespołowa jest wykorzystywana w 58% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

OŚWIETLENIE

Istnieje wiele sposobów na użycie światła w pokoju zagadek

Światło może być użyte jako narzędzie do ujawniania lub ukrywania wskazówek. Może być również używane do tworzenia atmosfery, wspierania motywów przewodnich pokoju a także pomaga w imersji ze środowiskiem który stworzyłeś.

Przy rozważaniu typów świateł i efektów świetlnych, które chcesz wykorzystać w pokoju ewakuacyjnym, pamiętaj o temacie przewodnim. Światło UV może pasować do stworzonego przez Ciebie klubu nocnego, ale może się wydawać nie na miejscu w pirackim statku lub zamkowym lochu.

Pomysł 8: Umieść kod na wirującym wentylatorze, aby mógł być odczytany tylko przy użyciu stroboskopu w ciemności.
[Wskazówka: upewnij się, że ostrzegasz graczy przed użyciem jakichkolwiek efektów światła stroboskopowego; Lampy stroboskopowe mogą powodować napady drgawkowe padaczki.]


Pomysł 9: Zrób wskazówki, które świecą w ciemności.
Pomysł 10: Wymagaj od graczy, aby poruszali się w zupełnych ciemnościach.
Pomysł 11: Napisz wskazówki lub wiadomości za pomocą farby UV.
Pomysł 12: Użyj lampy i zegara słonecznego, aby odkryć ukryte drzwi.
Pomysł 13: Stwórz sekwencję zapalających się lampek świątecznych na suficie, a następnie otocz je dodatkowymi światłami. Zaprojektuj przełącznik, który wyłącza dodatkowe światła, pozostawiając tylko zapalony kod. Gracze muszą odnaleźć i dowiedzieć się, jak używać przełącznika w celu odczytania kodu.
Światło jest używane jako element układanki w 54% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

LICZENIE

Chociaż złożone zagadki matematyczne często nie są zalecane, ponieważ nie można przewidzieć poziomu wykształcenia i umiejętności matematyki klientów (patrz sekcja algebra i matematyka poniżej), na ogół można bezpiecznie założyć, że gracze potrafią liczyć.

Pomysł 14: Ukryj obiekty, które są wyraźnie powiązane ze sobą w całym pomieszczeniu i wymagają, aby gracze znaleźli je wszystkie i użyli ich „liczb”, „sum” do rozwiązania zagadki.
Liczenie jest wykorzystywane jako element układanki w 53% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.


ZWRÓCENIE UWAGI NA COŚ OCZYWISTEGO W POKOJU

Często gracze są tak pochłonięci poszukiwaniem ukrytych przedmiotów i wskazówek, że całkowicie nie widzą tego co jest tuż przed nimi.

Zamiast ukrywać wszystkie wskazówki, spróbuj umieścić niektóre z nich na widoku i zobacz ile czasu minie nim ktoś zwróci uwagę na to, że tam są.

Sekretne drzwi często pojawiają się w escape roomach

 

Pomysł 15: Wymagaj od graczy, aby stanęli na zestawie śladów drukowanych na podłodze, aby otworzyć drzwi.
Pomysł 16: Umieść wagi w pomieszczeniu i wymagaj, aby gracze zrównoważyli lub ważyli zestaw przedmiotów.
Pomysł 17: Ujawnij wskazówkę, jeśli gracz usiądzie na meblach, na przykład na sofie lub na łóżku.
Pomysł 18: Ukryj wejście do następnego pomieszczenia pod łóżkiem, pod dywanem lub za oknem wentylacyjnym.
Ujawnienie czegoś oczywistego w pomieszczeniu jest wykorzystywane przez 49% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

SYMBOLE I ICH LEGENDA

Zastępowanie symbolu jest ogólnie prostym zadaniem porównywania dostarczonych symboli z kluczem/legendą i dopasowywania ich do liter lub liczb, którym odpowiadają.

Z uwagi na to, że jest to dość łatwa do rozwiązania zagadka, wykorzystanie jej w początkowym etapie zabawy może dać początkującym graczom poczucie szybkości, pewność siebie i motywację do rozwiązywania trudniejszych zagadek później.

Aby zagadka to była bardziej wymagająca, można umieścić symbole w jednym pomieszczeniu i legendę/klucz do nich w drugim. Rozwiązanie takiej zagadki będzie wymagało współpracy i komunikacji osób będących w jednym i drugim pokoju.

 
Zakoduj wiadomość w starożytnym języku i pozwól graczom odkodować ją

Pomysł 19: Użycie kodu Morse'a, brajla lub hieroglifów z literami.
Pomysł 20: Zastąp litery liczbami lub odwrotnie.
Użycie symbolu za pomocą dostarczonego klucza/legendy wykorzystuje 47% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.


UŻYCIE CZEGOŚ W NIETYPOWY SPOSÓB

Obiekty nie zawsze muszą być wykorzystane do tego do czego zostały stworzone.

Wykorzystanie przedmiotów w pokoju, które wyglądają jak dekoracja, ale które mogą być użyte w niecodzienny sposób, aby osiągnąć konkretne cele, to świetny sposób na to aby gracze zaczęli myśleć pozapudełkowo.

Jeśli gracze potrzebują podpowiedzi, w jaki sposób mają użyć danych przedmiotów, możesz dodać wskazówkę do części innej zagadki.

Pomysł 21: Dostarcz do pokoju telefon który będzie można wykorzystać jako kalkulator.
Pomysł 22: Zostaw w pokoju plastikową kartę, którą gracze mogą przesuwać między drzwiami a zatrzaskiem, aby móc je otworzyć.
Pomysł 23: Wymagaj od graczy, aby w pomieszczeniu użyli ciężkiego przedmiotu do obciążania platformy lub przełącznika.
Pomysł 24: Ukryj magnes wewnątrz obiektu, który może być użyty do podniesienia klucza z podłogi lub do włączenia przełącznika aktywnego magnetycznie.
Pomysł 25: Poluźnij śrubę, którą można wyjąć i użyć do wyciągnięcia szuflady, której brakuje uchwytu.
Myślenie poza pudełkowe przy rozwiązywaniu zagadek jest wykorzystywane w 47% escape roomów na całym świecie.


WYSZUKIWANIE OBIEKTÓW NA OBRAZACH

W zależności od motywu twojego pokoju, na ścianach (lub w ramkach na półkach lub biurkach) mogą znajdować się obrazy, diagramy, fotografie, plakaty i inne ozdoby.

Dlaczego masz nie dodawać łamigłówek do twojej dekoracji?

Mapa może zawierać zakodowaną wskazówkę, ukrytą wiadomość i wiele więcej

 

Pomysł 26: Zawrzyj wskazówki lub wiadomości na mapie
Pomysł 27: Wymagaj od graczy rozpoznania sławnej osoby i informacja ta niech zostanie wykorzystana w innej zagadce.
Obrazy z ukrytymi w nich wskazówkami są wykorzystywane przez 43% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

MONTOWANIE/TWORZENIE PRZEDMIOTÓW

Wiele pokoi zawiera przedmioty, które w oczywisty (czy może nie tak oczywisty) sposób idą razem w parze i wymagają, aby gracze połączyli je, tworząc nowy przedmiot lub uaktywniając nimi jakiś przełącznik.

Pomysł 28: Wymagaj od graczy włożenia pieniędzy do maszyny liczącej pieniądze.
Pomysł 29: Odczytanie karty kredytowej za pomocą czytnika kart kredytowych.
Pomysł 30: Nagródź graczy wskazówką jeśli umieszczą piwo w lodówce.
Pomysł 31: Uaktywnij przełącznik, jeśli gracze włożą jeden przedmiot w drugi, np. wstawiając wędkę do ręki rybaka.
Pomysł 32: Wymagaj od graczy umieszczenia modelu samochodu na mapie/rysunku.
Pomysł 33: Umieszczenie książki na półce spowoduje pojawienie się wskazówki.
Pomysł 34: Uaktywnij przełącznik jeśli gracze wrzucą pieniądze do starego telefonu publicznego.
Pomysł 35: Rozwiąż zagadkę jeśli monety zostaną zdeponowane do maszyny tzw. „automatu”.
Pomysł 36: Ujawnij wskazówkę, jeśli gracze ustawią laptopa na stole.
Pomysł 37: Daj graczom puzzle do układania. Dołącz jedną dodatkową sztukę, która może być użyta jako wskazówka lub narzędzie gdzie indziej w pokoju.
Tworzenie/łączenie przedmiotów jest używane przez 40% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

ALGEBRA I WZORY MATEMATYCZNE

Istnieją różne opinie twórców escape roomów dotyczących korzystania z algebry i matematyki (w przeciwieństwie do liczenia lub prostej kalkulacji) w grach ucieczki. Niektórzy uważają, że gracze oczekują wyzwań na które mogą nie być przygotowani, a jeśli utkną w którymś momencie to będą mogli liczyć na podpowiedź ze strony prowadzącego. Inni natomiast uważają, że cała wiedza wymagana do rozwiązania zagadek w pomieszczeniu powinna być albo niezwykle podstawowa, albo wyraźnie przedstawiona w podpowiedziach/wskazówkach do zagadki.

Rozwiązaniem, które mogłoby zaspokoić obie strony debaty byłoby uwzględnienie zagadek matematycznych, ale także alternatywnych sposobów ich rozwiązania (np. Książki z matematyki na półce zawierające odpowiedź), jeśli gracze nie mają umiejętności rozwiązywania ich samodzielnie.


Pomysł 38: Zapewnij wzór matematyczny i wymagaj od graczy obliczenia odpowiedzi.
Algebra i równania matematyczne są wykorzystywane przez 39% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

IDENTYFIKACJA/ROZPOZNANIE WZORU

Zgodnie z niemiecką teorią gestaltową, nasze mózgi naturalnie tworzą wzory lub połączenia między bodźcami w naszym otoczeniu.

Daj graczom możliwość rozpoznania i połączenia powiązanych elementów w celu utworzenia wiadomości lub wskazówki, które nie są oczywiste.

Pomysł 39: Umieść kropki, w których można znaleźć kształt lub kod.
Pomysł 40: Daj graczom zestaw symboli, które można połączyć, aby utworzyć słowo lub liczbę.
Pomysł 41: Przymocuj elementy do deski i zażądaj, aby gracze połączyli te, które utworzą wzór.
Identyfikacja wzoru jest wykorzystywana przez 38% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

ZAGADKI SŁOWNE

Zagadki od tysiącleci były wyzwaniem dla umysłów. Zazwyczaj wymagają, aby gracze rozważyli alternatywne znaczenie słów lub dokonali logicznych wyborów.

W starożytnej Grecji umiejętność rozwiązywania zagadek była uważana za znak ostrej inteligencji. W rzeczywistości grecka mitologia przyniosła nam sławną historię Sfinksa, który pozwolił wejść do Teb tylko tym, którzy odpowiedzieli na jego zagadkę.

Pomysł 42: Dodaj odpowiedź na zagadkę we wskazówce, do innej zagadki.
Zagadki są wykorzystywane przez 37% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

SZYFRY BEZ KLUCZA

W przeciwieństwie do zastąpienia symbolu kluczem omówionym wcześniej, ten typ zagadek wymaga więcej krytycznego myślenia i logiki niż dopasowywania.

Koło szyfrowe

 

Pomysł 43: Pozwól graczom odtworzyć klucz szyfrujący z niektórych znanych informacji i zastosować klucz do szyfrowanego kodu.
(Porada: jeśli zdecydujesz się na użycie szyfrów w pokojach bez podania klucza, upewnij się, że dostarczasz graczom wystarczającą ilość informacji, do rozwijania/poznania klucza. Gracze mogą się zniechęcić i mniej zmotywować do kontynuowania gry, jeśli zbyt długo szukają klucza, który nie jest dostępny.)
Gracze muszą opracować własne klucze szyfrujące w 35% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

DŹWIĘKI

Wiele zagadek w escape roomach polega na wykorzystywaniu wzroku graczy. Ale nie ma powodu, aby zaniedbywać inne pięć zmysłów!

Korzystanie z dźwięku jako elementu układanki może być ciekawym sposobem zmieszania różnych elementów i dać graczom pewną różnorodność.

Podobnie jak światło, dźwięk można wykorzystać do wzmocnienia motywu i zanurzenia swoich klientów w świecie, który stworzyłeś. Możesz także użyć nagłych, głośnych dźwięków, aby rozpraszać lub zastraszać graczy, jeśli jest to właściwe dla Twojego motywu.

Pomysł 44: Odtwórz melodię, którą gracze muszą powtarzać za pomocą mini-fortepianu.
Pomysł 45: Daj graczom wiadomość w kodzie Morse'a.
Pomysł 46: Odtwórz sekwencję dźwięków (dźwięki zwierząt, rytmy, tony) i wymagaj rozpoznania sekwencji, aby rozwiązać kolejną zagadkę.
Pomysł 47: Użyj dobrze znanego utworu muzycznego, aby uzyskać wskazówkę, która obejmuje nazwę zespołu, nazwę utworu lub coś związanego z utworem. Na przykład piosenka "Beach Boys" może oznaczać potrzebę użycia muszli lub butelki piasku.
Pomysł 48: Odtwarzaj części tej samej wiadomości w różnych pomieszczeniach, a gracze będą musieli się podzielić i słuchać ich jednocześnie, aby uzyskać pełną wiadomość.
Pomysł 49: Odgrywaj głośny dźwięk, który wskazuje, że gracze wcisnęli nieprawidłowy przycisk lub przełączyli nieprawidłowy przełącznik.
Pomysł 50: Nagrywanie wskazówek na taśmach kasetowych i udostępnianie odtwarzacza taśmowego do ich odsłuchania.
Pomysł 51: Przekazywanie wskazówek lub wiadomości przez radio; Wymagaj od graczy znalezienia baterii i ustawienia właściwej częstotliwości.
Dźwięk jest używany jako element układanki w 26% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.
Każdy kto oglądał filmy szpiegowskie będzie wiedział co robić w obliczu takiego wyzwania jak na zdjęciu

LUSTRA

Lustra mogą być używane przez graczy jako narzędzia do rozwiązywania zagadek.


Pomysł 52: Utwórz wiadomość lub mapę, którą można czytać tylko za pomocą lustra.

Wiadomości napisane od tyłu są łatwiejsze do odczytania dzięki odbiciu w lustrze

Pomysł 53: Wymagaj, aby gracze trafili w cel strużką laseru z wykorzystaniem luster.
Pomysł 54: Napisz ukrytą wiadomość na lustrze, która jest widoczna tylko wtedy, gdy gracz na nią dmucha.
 Można również tworzyć wizualne złudzenia, lub same zagadki w takich lustrach.
Pomysł 55: Użyj lustra, aby wyglądało, jakby wskazówka znajdowała się w zasięgu ręki. Kiedy gracze sięgną po nią, znajdą tylko puste miejsce.
Lustra są wykorzystywane jako elementy układanki przez 26% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.


LOGIKA ABSTRAKCYJNA

Niektóre zagadki nie są trudne, ponieważ są ukryte; Z pewnymi łamigłówkami, trik polega po prostu na tym, jak dojść do właściwej odpowiedzi.

Pomysł 56: Ukryj wskazówki w gotowych Sudoku lub podobnych zagadkach.
Pomysł 57: Zrób odpowiedź na pytanie z testem IQ, aby rozwiązać kolejną zagadkę.
Logika abstrakcyjna jest używana przez 22% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

WYKORZYSTYWANIE ŹRÓDEŁ INFORMACJI

Udostępnianie różnorodnych materiałów (kopie fizyczne lub cyfrowe) może otworzyć wiele możliwości, ponieważ umożliwiają zaprojektowanie zagadek, które wymagają zewnętrznej wiedzy do rozwiązania.

Dla tych graczy, którzy znają odpowiedzi, takie zagadki mogą być rozwiązane szybciej, ale dla wszystkich innych, okazja jest nadal dostępna, aby szybko znaleźć odpowiedź i posuwać się naprzód.

Pomysł 58: Uwzględnij almanach faktów wśród książek na regale, które zawierają istotny, choć mało przejrzysty fakt, numer, rok lub inną cenną informacje.
Pomysł 59: Jeśli gracze mają dostęp do Internetu, utwórz specjalną witrynę internetową na podstawie Twojego motywu zawierającą wskazówkę lub wiadomość w swoich obrazach lub w tekście.
Pomysł 60: Zapewnij dostęp do encyklopedii (lub Internetu) jako pomoc w znalezieniu rozwiązania dla ciekawostek, matematyki lub innych zagadek z którymi większość graczy (ale nie wszyscy) nie jest zaznajomiona.
Umiejętności badawcze potrzebne są w 20% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.


STRATEGICZNE MYŚLENIE

Choć niektórzy nie zgadzają się ze stwierdzeniem, że gry typu escape room wymagają strategicznego myślenia, to ta kategoria odnosi się szczególnie do zagadek, które wymagają od graczy zastanowienia się nad nimi i przewidywania wyników.

Pomysł 61: Utwórz sekwencję zagadek, które muszą zostać rozwiązane w odpowiedniej kolejności, aby osiągnąć pożądany efekt.
Pomysł 62: Daj graczom szachowy problem do rozwiązania.
Sekwencje zagadek i inne wyzwania, które opierają się na myśleniu strategicznym, są wykorzystywane w 20% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

KOORDYNACJA DŁONI I OCZU

Zadania związane z koordynacją rąk i oczu są wspaniałym sposobem na wykorzystywanie różnych mocnych stron członków zespołu.

Pomysł 63: Wymagaj od graczy trafienia w centralny obszar tarczy w grze w „rzutki”.
Pomysł 64: Daj graczom pistolet wodny i ujawnij wiadomość lub wskazówkę, jeśli będą mogli trafiać na cel ciągłym strumieniem wody.
Koordynacja wzroku i dłoni jest wykorzystywana tylko w 17% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

LINY LUB ŁAŃCUCHY

W zależności od tematu może okazać się doskonała okazja do używania liny lub łańcuchów jako rekwizytów. Ale nie zapominaj o tym, że można ich używać jako zagadek!

Pomysł 65: Zwiąż coś i spraw, że węzeł będzie trudny do rozwiązania; Jako dodatkowe wyzwanie, wymagaj użycia innego narzędzia znalezionego gdzie indziej, aby zwolnić węzeł.
[Wskazówka: Upewnij się, że gracze nie mają dostępu do czegoś ostrego, aby wyciąć liny i zepsuć rekwizyt!]
Pomysł 66: Przykuj graczy do siebie lub czegoś w pokoju na początku gry. Mają się sami uwolnić.
Łamigłówki z wykorzystaniem lin lub łańcuchów są używane tylko przez 16% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

KRZYŻÓWKI

Krzyżówki słowne podobnie jak matematyka i algebra wymagają często wiedzy zewnętrznej którą nie wszyscy gracze mogą posiadać.

 

Hasło do krzyżówki może skrywać wskazówkę.

 

Zastanów się nad zapewnieniem alternatywnych metod rozwiązywania zagadek tekstowych, zwłaszcza jeśli często masz turystów, którzy nie są native speakerami języka danego kraju.

Zagadki słowne, takie jak krzyżówki są używane przez 14% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

LABIRYNTY/DROGA PO OMACKU

Labirynty mogą być we wszystkich kształtach i rozmiarach. Możesz zbudować ogromny labirynt w którym gracze będą się poruszać lub dać im mniejsze labirynty, które będą musieli przejść za pomocą koordynacji rąk i oczu.

Pomysł 68: Uaktywnij przełącznik po przejściu labiryntu.
Pomysł 69: Wymagaj od graczy poruszania się po labiryncie za pomocą samochodziku sterowanego przez radio z przyczepioną kamerką na nim, lub za pomocą instrukcji wydawanych przez inne osoby.
Pomysł 70: Umieść klucz w labiryncie- za pomocą magnesu, trzeba przenieść go przez labirynt do otworu, w którym można go odebrać.
Pomysł 71: Daj graczom mapę, która ujawnia dokładną ścieżkę przez labirynt i ukryj kod w wzorze ścieżki.
Labirynty są wykorzystywane tylko w 14% escape roomów na całym świecie.

FIZYCZNE PRZESZKODY

Jednym z najlepszych sposobów zanurzenia graczy w Twoim fikcyjnym świecie jest stworzenie fizycznych przeszkód, które gracze muszą przezwyciężyć, zwłaszcza jeśli Twój temat obejmuje horror, lub science fiction.

Niezależnie od tego, czy będą musieli wyskakiwać z piwnicy seryjnego zabójcy czy wspinać się po gruzach, aby naprawić uszkodzony przełącznik, dając graczom szanse na interakcję fizyczną z przestrzenią znacznie zwiększysz poziom realizmu.


[Wskazówka: nie wszyscy gracze są fizycznie zdolni do wykonywania zadań, które wymagają przeszukiwania, wspinaczki lub obchodzenia przeszkód. Upewnij się, że określisz poziom aktywności fizycznej wymagany w opisie pokoju, aby klienci byli świadomi czego mogą się spodziewać.]
Pomysł 72: Widoczne drzwi nie są jedynym sposobem na ukrycie tajnego pokoju. Zastanów się nad przejściem otwieranym za pomocą klapki umieszczonej na podłodze.
Pomysł 73: Wymagaj od graczy poruszania się po labiryncie laserowym; Zresetuj układanki i spraw, aby zaczęły się od nowa, jeśli dotkną wiązki.

Każdy kto oglądał film szpiegowski będzie wiedział co robić w obliczu laserowego labiryntu.

Pomysł 74: Ukryj coś na końcu tunelu lub w odpowietrzniku, który jest wystarczająco duży, aby osoba mogła go przeszukać.
Pomysły tego typu wykorzystuje się tylko w 13% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

DOTYK

Powrót do pięciu zmysłów. Możesz użyć dźwięku i temperatury, aby wyeksponować atmosferę pokoju, ale możesz też tworzyć łamigłówki, które wykorzystają dotyk.

Pomysł 75: Umieść przedmioty w zapieczętowanym pudełku z otworem w nim i wymagaj, aby gracze identyfikowali je wyłącznie za pomocą rąk.
Pomysł 76: Ustaw przełącznik, który wymaga jednoczesnego nacisku na wiele elementów lub miejsc wokół pomieszczenia, tak aby wielu członków zespołu współpracowało ze sobą. Większym wyzwaniem, może być to aby punkty nacisku były uderzane w pewnej sekwencji.
Zmysł dotyku jest używany do rozwiązywania zagadek tylko w 12% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

ZNAJOMOŚĆ FAKTÓW NIEUWZGLĘDNIONYCH W POKOJU

Jak wspomniano wcześniej, wielu operatorów pokoi i osób grających uważa, że jest to zła forma, aby wymagać zewnętrznej wiedzy (z wyjątkiem powszechnie znanych faktów), aby zakończyć grę.

Pomysł 77: Wymagaj od graczy, aby znali adres gdzie znajduje się escape room.
Tylko 11% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie wymaga, aby gracze używali informacji, które nie zostały dostarczone w pokoju, aby rozwiązać zagadkę.

MANIPULACJA KSZTAŁTEM

Manipulacja kształtem może być połączona z identyfikacją wzoru, chociaż nie musi być.

Pomysł 78: Daj graczom zagadkę z zapałkami do rozwiązania ( przestawienie zapałki).
Zagadnienia manipulacji kształtami są wykorzystywane w 11% pokojach ewakuacyjnych na całym świecie.

Jak się masz? Czy twoja głowa wypełniona jest pomysłami?
Przejdźmy teraz do bardzo rzadkich kategorii zagadek dla escape roomów.

CIECZE

Ciecze są rzadko używane w łamigłówkach w pokoju ewakuacyjnym.

Aby z powodzeniem używać cieczy w grze ewakuacyjnej, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników, na przykład: jak łatwo zresetować pokój, jeśli trzeba wysuszyć rekwizyty lub wyposażenie, a co zrobisz, jeśli gracze rozlewają lub piją płyny (tym samym czyniąc zagadkę nie do rozwiązania).

Tajemnicze butelki z różnymi cieczami mogą być użyte do dekoracji lub jako elementy łamigłówek.

Tajemnicze flakoniki pełne nieznanych płynów mogą być użyte jako dekoracja lub element układanki

 

Pomysł 79: Umieść klucz lub przedmiot znajdujący się na dole pojemnika, który jest zbyt wąski dla ręki gracza; Wymagaj od graczy wlewania płynu do pojemnika w celu podniesienia przedmiotu pływającego na dnie.
Pomysł 80: Podaj wąż lub pistolet wodny, który wytwarza silny strumień wody, który gracze muszą nakierować na obiekt lub przycisk z daleka.
Pomysł 81: Dostarcz płyny o różnych kolorach i wymagaj, aby gracze mieszali je w celu stworzenia nowego koloru, który jest potrzebny w innej układance.
Tylko 9% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie używa łamigłówek, które wykorzystują płyny.

SPOŁECZNE ZAANGAŻOWANIE AKTORÓW

Niektóre pokoje ewakuacyjne wykorzystują aktorów dla lepszego efektu (czego dowodem jest popularność tematu "Zanurzony w pokoju z zombie"), podczas gdy inni twórcy prowadzą interakcję z graczami tylko za pomocą podpowiedzi.

Wynajęcie aktorów do pokoju ewakuacyjnego przynosi dodatkowe koszty takie jak wydatki na pensje dla nich,a również musimy mieć w zanadrzu plany awaryjne, jeśli aktorzy zachorują lub nie pojawią się w pracy.

To minusy wynajmowania aktorów, jednakże należy mieć na uwadze, że utalentowani aktorzy mogą znacznie zwiększyć poziom realizmu w naszym pokoju.

Aktorzy dodają poczucie realizmu do pomieszczenia, w którym rekwizyty i dekoracja nie wystarcza.

 
Aktorzy dodają poczucie realizmu którego nie pobije nawet najlepsza dekoracja


Pomysł 82: Więzień (aktor) w następnej celi szepce i mruczy bzdury w trakcie gry.
Pomysł 83: Psychopata (aktor) wyciąga członka grupy z pokoju; Krzyki można usłyszeć w najbliższym pokoju przez większość godziny. . ., gdy kończy się czas . . . nastaje cisza.
Pomysł 84: Gdy gracze szaleńczo szukają wskazówek, pacjent chory psychicznie (aktor) po drugiej stronie drzwi losowo puka w nie i prosi o otwarcie drzwi i wpuszczenie go.
Interakcje społeczne z aktorami są wykorzystywane tylko przez 7% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie.

FIZYCZNE ZAANGAŻOWANIE AKTORÓW

Niektóre gry escape tworzą pełne interakcyjne przeżycia dla swoich gości z aktorami i całymi domami lub budynkami, możliwymi do zbadania. Te miejsca zaczynają rozmywać granicę między pokojem ewakuacyjnym a imponującym teatrem lub sztuką performance.

Obecnie istnieje kilka obiektów oferujących tego typu doświadczenie. Operatorzy, którzy rozważają wejście na tę przestrzeń, są pionierami w ekscytującej formie rozrywki.

Pomysł 85: Naukowiec, odkrywa coś, co go przeraża i wychodzi z pokoju. Po kilku sekundach alarmy gasną i drzwi się zamykają – naszym zadaniem jest znalezienie odpowiedzi.
Pomysł 86: Przewodnik łapie graczy za dłonie i prowadzi ich przez ciemność do ich jednogodzinnej rzeczywistości.
Pomysł 87: NPC (ang. Non-player characters) dostarczają wskazówek lub wiadomości dla graczy w trakcie gry.
Obecnie tylko 4% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie ma fizyczne interakcje z aktorami.

ZAPACH

Poczucie zapachu może być potężne. Zapachem można tworzyć poczucie nostalgii. . . Lub można powodować obrzydzenie lub strach. Jeśli znajdziesz odświeżacz powietrza pasujący do Twojego tematu, możesz użyć zapachów, aby dodać realizm do doświadczenia.

Pomysł 88: Stosuj zapachy do pojemników na kolor lub literę (lub dodaj listy do słoików zawierających zapachowe świece wotywne); A następnie wymagają rozpoznania wzorca zapachu w celu odszyfrowania zakodowanej wiadomości.
Pomysł 89: Dodaj zapachy do pustych kawałków puzzli. Daj graczom końcowy "obraz" (tj. Układanie zapachowych przedmiotów) i zażądaj, aby układały puste puzzle na podstawie zapachów na kawałkach.
Pomysł 90: Niech gracze wiedzą, że muszą połączyć dwa przedmioty pachnące tak samo, lub żeby spowodować aby zaczęły pachnieć indentycznie.
Tylko 3% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie obejmuje zagadki, które wymagają używania zmysłu węchu.

SMAK

Nic dziwnego, że poczucie smaku jest rzadko używane w zagadkach pokoju ewakuacyjnego. Wielu ludzi reaguje negatywnie, gdy smakują coś, czego nie lubią, a nie żadko boją się strach przed nieprzyjemnymi smakami może wystarczyć, aby wpłynąć na zadowolenie gracza z gry.

Dodatkowo, ponieważ respektują rekwizyty i wyposażenie wokół nich, wielu graczy zakłada, że nie są one przeznaczone do umieszczania przedmiotów znalezionych w pokoju ewakuacyjnym w ustach.

Jeśli zdecydujesz się skorzystać z poczucia smaku w swoim pokoju, musisz znaleźć subtelny sposób na to, aby gracze wiedzieli), że mogą one wkładać przedmioty, które wyglądają jadalnie w ustach i b) że nie będą zmuszane Do smaku czegoś, co sprawi, że będą chore.

Pomysł 91: Daj graczom cukier cynamonowy i zażądaj, aby zastosowali tę wiedzę w następnej układanki.
Pomysł 92: Rozprosz biały proszek (sól, cukier, soda oczyszczona, mąka) na powierzchni i spraw, aby gracze dowiedzieli się, co to jest.
Pomysł 93: Wymagaj od graczy do korzystania z gumy do żucia, aby połączyć dwie rzeczy razem.
Pomysł 94: Daj graczom kubek czystego napoju; Degustacja jest jedynym sposobem na ustalenie, który pojemnik w pobliżu (sody cytrynowej, wody) zawiera następną wskazówkę.
Tylko 1% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie wymaga od graczy spróbowania czegoś.

TEMPERATURA

Oczywiście chcesz ustawić temperaturę otoczenia zgodnie ze swoim tematem. Jeśli więc gracze są w kostnicy, upewnij się, że jest zimno; Jeśli są w krematorium, upewnij się, że jest gorąco.

W pomieszczeniach, w których temperatura w ogóle nie jest ekstremalna, niektóre obiekty i substancje będą wykazywały różne właściwości w zależności od temperatury.

Temperatura jest zabawną i nietypową metodą ukrywania lub ujawnienia wskazówek lub wiadomości w pokoju ewakuacyjnym.

Pomysł 95: Napisz wiadomość lub narysuj mapę na powierzchni farbą termochromową. Dostarcz lodówkę lub polegaj na temperaturze ciała gracza, aby odsłonić ukrytą wiadomość.

Taki efekt daje farba termochromowa po zwiększeniu temperatury


Pomysł 96: Napisz list w "niewidzialnym tuszu", który musi być rozgrzany, aby ujawnić tajemnicę
Pomysł 97: Dostarcz termometr i zamkniętą przestrzeń lub obiekt, dla którego temperatura musi być zmierzona w celu uzupełnienia kodu lub rozwiązania innej zagadki.
Pomysł 98: Utwórz zagadkę, która wymaga konwersji Fahrenheita na Celsjusza lub odwrotnie; Zapewnić termometr, aby pomóc tym, którzy nie znają kalkulacji konwersji.
Pomysł 99: Umieścić czujnik temperatury na ścianie i uaktywnić przełącznik lub ujawnić wskazówkę, gdy czujnik jest podgrzewany do określonej temperatury. W zależności od motywu gracze mogą mieć dostęp do narzędzia, które wytwarza ciepło lub mogą polegać na cieple.
Pomysł 100: Napisz coś na wewnętrznym dnie miski. Przykryć go nieprzezroczystą cieczą, która musi być rozgrzana i odparowana, aby odsłonić tajemnicę.
Pomysł 101: Przykryj kod wykonany z drutu metalowego woskiem, który musi być stopiony, aby zobaczyć kod pod spodem.
Mniej niż 1% pokoi ewakuacyjnych na całym świecie zawiera zagadki związane z temperaturą.

Ruszaj! 101 pomysłów na zagadki do pokoju ewakuacyjnego z pewnością pomoże Ci rozpocząć Twój biznes.

 

Wiele z pomysłów, o których mowa w tym artykule, zostało wymienionych przez właścicieli firm zajmujących się pokojami na całym świecie. Aby uniknąć przypadkowych spoilerów, wymieniłem je w przypadkowej kolejności.

Masz jakieś pomysły które można dorzucić do tej listy? Skrobnij kilka zdań i wyślij mi na maila.

33 komentarze:

  1. Dziękuję za taki magazyn pomysłów!)
    Lubię escape room tego projektanta - super-escape-room.сom Ma doskonały stosunek ceny do jakości. Możesz zobaczyć, jakich zagadek używał w swoich escape roomach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Baaardzo wielkie dzięki. Szukałam długo pomysłów na escape room w warunkach szkolnych i dzięki tej stronce zabawa będzie przednia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę poprosić o podpowiedzi wlaśnie do szkolnego escape roomu.
      bettina.z4@wp.pl

      Usuń
    2. Dzień dobry,
      w ramach współpracy non profit możemy udostępnić Państwu możliwość korzystania z naszego Programu do komunikacji w Escape Room.

      Zapraszam do kontaktu na info@escaperoomsystem.pl lub na stronę www.escaperoomsystem.pl

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. Naprawdę duży zbiór zagadek, post podsunął mi kilka pomysłów. Jedna ważna uwaga... Pod koniec tekst coraz bardziej brzmi, jakby był tłumaczony z przez translator Google. Najbardziej widać to w opisie zagadek związanych ze smakiem. No i... "rzadko", nie "żadko". Zalecam korektę tekstu, bo te błędy odbierają przyjemność z czytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dziwnego. Jest to bezczelnie i niemal kropka w kropkę przetłumaczony wpis z innego bloga: http://blog.nowescape.com/101-best-puzzle-ideas-for-escape-rooms/ . Dlaczego bezczelnie? Ponieważ autor nie raczył nawet źródła podać...

      Usuń
  4. Mnie fascynują te pokoje zagadek ,zorganizowane w naprawdę pomysłowy sposób

    OdpowiedzUsuń
  5. Można naprawdę wiele zagadek wymyślać, tylko wyobraźnia może nas ograniczyć, a tak pełna dowolność. Ja bym bardzo chciała wybrać się do http://noescape.pl/ , gdyż słyszałam, że tutaj są naprawdę świetne i pomysłowe zagadki

    OdpowiedzUsuń
  6. 20 year old Office Assistant IV Malissa Worthy, hailing from Mont-Tremblant enjoys watching movies like Doppelganger and Baton twirling. Took a trip to Pearling and drives a DeVille. wazne zrodlo

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy artykuł i fajne pomysły

    OdpowiedzUsuń
  8. miło sie czyta takie blogi

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się bardzo Twój styl pisania

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny blog! będe częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  11. mnóstwo ciekawych inspiracji!


    OdpowiedzUsuń
  12. byłem kilka razy w takich pokojach, fajna sprawa !

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne są takie pokoje zagadek !

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny wpis! Uwielbiam odwiedzać escape roomy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie miejsca dają naprawdę dużo zabawy nie dziwi mnie to że tak wiele osób lubi w nich spędzać czas :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wspaniały blok i fajne treści

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dobre te zabawy typu escape roomu wersji drukowanej, po pierwsze zawsze i szybko można mieć te escape roomy, po drugie rozwija to kreatywne myślenie, myśmy z dziećmi zaczęli od escape roomwo rodzinnych z inlabi. com, przednia zabawa, niebanalna historia - wersje da całej rodziny. Warto być kreatywnym i bawić się z dziećmi w niebanalne zabawy.

    OdpowiedzUsuń

20 Wskazówek z zakresu HR dotyczacych biznesu escape room

20 wskazówek z zakresu HR, dotyczących zatrudniania i zarządzania zespołem pracowników Escape Roomu Pokoje ucieczek są coraz bardz...